Toți cei care au WhatsApp trebuie să afle: schimbarea fără precedent se întâmplă acum

de: Andrei Simion
27 10. 2020

Pentru mulți oameni, WhatsApp este platforma de conversație cea mai utilizată, peste 2 miliarde de persoane folosind aplicația deținută de Facebook. Pe lângă faptul că oferă mesaje criptate, WhatsApp se mândrește cu mai multe funcții care atrag o gamă largă de utilizatori. Vestea bună este că introduce și alte caracteristici.

WhatsApp introduce două noi opțiuni care își propun să-și extindă capacitatea de a pune conversațiile pe mut pentru un termen nelimitat și de a face cumpărături direct din WhatsApp.

Încă o ocazie să folosești butonul de mut

Abilitatea de a pune pe mut conversațiile pentru un timp nelimitat  în viitorul apropiat este probabil cea mai radicală schimbare a WhatsApp. Până în prezent, WhatsApp a oferit muting doar în varianta de 8 ore, o săptămână sau un an întreg.

Acum, poți decide să pui pe mut în mod eficient pe cineva, fără a-i mai vedea mesajele cu opțiunea de a dezactiva o conversație pentru totdeauna.

Actualizarea funcționează pe baza ultimei versiuni a WhatsApp. Atât pentru iOS, cât și pentru Android, trebuie să alegi conversația pe care vrei să o dezactivezi, să apeși lung pe pictograma acesteia și apoi vei vedea câteva opțiuni care apar în legătură cu dezactivarea conversației.

Dacă vrei o arhivare completă a conversației, tot ce trebuie să faci este să selectezi opțiunea “Întotdeauna” și să debifezi caseta cu mesajul “Afișați notifcările”.

Cumpărăturile online prin WhatApp

WhatsApp introduce și o funcționalitate care îți permite să faci cumpărături direct din aplicație. Potrivit blogului WhatsApp, potențialii cumpărători vor putea cumpăra articole direct din chat-uri. Aceasta înseamnă că cumpărăturile pot avea loc în același mod în care ar fi o conversație.

Utilizatorii WhatsApp vor putea trimite mesaje text unui retailer de jocuri video, spre exemplu, care dorește să cumpere un anumit titlu, apoi să primească informații despre produs și un link pentru a sigila tranzacția, adăugând articole într-un coș de cumpărături virtual și verificând chiar din WhatsApp.

WhatsApp numește procesul “mesagerie de afaceri”, așa cum este prezentat într-un videoclip special realizat de companie pentru a demonstra conceptul. Se pare că ar putea fi un vehicul pentru Facebook Pay, pe care rețeaua de socializare îl folosește ca parte a magazinelor Facebook, dar acest lucru nu a fost confirmat în totalitate.

În acest moment, nu există o dată de lansare confirmată pentru noile funcții axate pe cumpărături. Până acum, utilizatorii WhatsApp din Brazilia au reușit să testeze un program pilot pentru a cumpăra articole de la furnizori locali.